FANDOM

Bank of China Tower
adres: Hong Kong
Bank of China Tower
Bank of China Towerer
Całkowita wysokość: 367.4 m
Wysokość do dachu: 305.0 m
Wysokość najwyższego piętra: {{{wysokość3}}}
Liczba kondygnacji
nadziemnych:
72
Rozpoczęcie budowy: 18 Kwietnia 1985
Ukończenie budowy: 17 Maj 1990
Projektant: I. M. Pei & Partners
Powierzchnia
wszystkich
pomieszczeń:
135.000 m2

Bank of China Tower – wieżowiec w Hongkongu, siedziba Bank of China.

Zaprojektowany w pracowni architektonicznej I.M. Pei & Partners wieżowiec jest jednym z najbardziej znanych budynków na świecie. Jego budowa rozpoczęła się 18 kwietnia 1985 roku, a oficjalne otwarcie nastąpiło 17 maja 1990. Budynek ma 70 pięter, a wraz z antenami osiąga 367 metrów wysokości. Jest pierwszym budynkiem poza Stanami Zjednoczonymi, który przekroczył wysokość tysiąca stóp. Tytuł najwyższego budynku poza USA dzierżył do roku 1992.

Na dwóch podziemnych piętrach mieści się parking dla ponad trzystu samochodów. W budynku działa 49 wind. Na 42 piętrze znajduje się niewielki taras widokowy otwarty dla zwiedzających. Odwiedzenie głównego tarasu, mieszczącego się na 70 piętrze, jest możliwe tylko po uprzedniej rezerwacji.

CiekawostkiEdytuj

  • Wieżowiec pojawia się jako landmark w kilku grach z serii SimCity.
  • Budynek był krytykowany za niezgodność z powszechnie stosowanymi w budownictwie chińskim zasadami feng shui.
  • Oglądany z odpowiedniej perspektywy budynek przypomina kształtem tasak, wycelowany w budynek firmy HSBC, jednego z największych konkurentów Bank of China.